Sunday, August 14, 2011

pre-Reality


pre-Reality 展覧会開催します。
pre-Reality exhibition begins is here!


Date: 08/17 – 09/03 (Holiday 20 & 21 & 28)
Place: Ebisu Lav (Ebisu Minami 2-3-10)
Event: Live Drawing by Moemi Suzuki on 08/18, 18:00 START!

ぜひ来てください!
Hope to see you there!

Presented by kachun.jp
Special thanx to Yuichi Yamada
******************************************************************

An exhibition that I wanted to run since last year, as a graduation gift to the students in the high school I am teaching at.
この展覧会は、旧年からやりたいでした。一個卒業生にプレゼントあげるつもりでした。

I was hoping to have it in April, 2011. But the earthquake, and then scheduling problem, we had to push it back until just this month.
今年四月に開催したかったけど、大地震とか、スケジュールの問題とか、八月だけ出来ました。

One of the students is already in New Zealand beginning his new college life.
生徒一人もうニュージーランドの大学へ行きました。

Since I started teaching in a Japanese high school, I was amazed by the artworks that Japanese students made. (I was jealous as well.)
日本の高校で教職に就いてから、生徒人々の高いラベル作品にびっくりした。(ちょっと羨ましい。)

I was also reminded how I used to just spend hours drawing whatever I thought was cool.
自分高校の時、何時間で、好きな絵ずっと描くのシーンも思い出した。

I am sure at one point in the future. Many of them will be running exhibitions of their own works. But I just hope this exhibition would give them a jump start.
生徒皆さんの人生の中に、もちろん自分で展覧会すると思いますけど、この展覧会から多分なんか勉強するの事できる。

As to me, they are the first group of students that I taught in Japan. Maybe this exhibition would bring me a meaningful message.
私には、この生徒だちは、私日本始めて来た時、first year の生徒です。多分、この展覧会、私なんか勉強できることがあるかな。

No comments: